Има общо три вида природен ресурс:
-
Гора, от която се добиват дървени цепеници
-
Езеро, където се лови риба
-
Овощна градина, където се берат плодове
Всеки град може да има само един от тези ресурси.
ГораЕто как изглежда гората:
За да се секат дървета е необходимо кметството да предлага брадви под наем.
За сега не е възможно да използвате брадва която сте си купили! Когато отидете в гората и цъкнете да сечете дръвца, общината ще ви таксува с 1 дървена цепеница от насеченото през деня като наем. Това става автоматично, така че което ви изписва като отсечени дървени трупи си остава за вас.
Има 4 вида дървета. Всяко от тях има различно изискване за
сила на дърваря. И паралелно с това дава различно количество цепеници. Всеки дървар, може да провери само 3 дървета. Т.е. проверявате едно дърво, ако добива е малък - проверявате 2-ро. А третия опит си го пазите за в случай че първия опит се окаже по-добър от 2-рия
Разбира се винаги може да рискувате и да цъкнете 3-ти път на друго място, но това ще ви е окончателния избор и няма да има връщане назад ако ви се падне още по-лош добив
Прилагам и табличка с видовете дървета и тяхната производителност:
ЕзероЕто как изглежда езерцето:
В езерото се лови рибка. То представлява едно "поле" 20/20 квадратчета. Действието риболов е работа за 1 работен ден. То се изразява в подбиране на произволно квадратче, в което да ловите рибата. Всяко квадратче дава определен % улов. Този процент варира от 70% до 135%. Процента зависи от това, дали ловите рибата в по-отдалечената от брега зона. А възможността да се лови риба в по-отдалечените зони е в пряка зависимост от вашата
сила. Всяка точка
сила ви позволява да ловите рибката с една зона по-надалеч. Например, ако имате 3
сила, ще можете да ловите риба в първите 4 реда (на първия ред може да се лови с 0 сила). За да минете отвъд 6-ти ред, ще ви трябва
лодка.
Риболова е във функция и на
интелекта на рибаря. За всеки 4 точки
интелект, получавате възможност да проверите процента на улова в още едно квадратче. Например имате 10
интелект и си избирате квадратче върху което да цъкнете, но се оказва че там има 75% улов. Вие ще имате право да цъкнете на друго квадратче, където да ловите риба при по-голям процент улов (е, винаги може да ви се падне и по-малък...) Затова е добре да имате и повечко
интелект, което ще ви даде правото на повече проби и ще може да си изберете "най-плодородното" квадратче.
Струва ми се, че трябва да поясня и за самите % улов. Рибка се хваща на всеки завършени 100%. Остатъка от проценти се запазва като остатъчен улов за следващия ден.Това означава, че ако днес ловите риба за първи път и сте попаднали на поле с 76% улов, то в края на деня няма да имате уловена рибка. Но за следващия ден (или когато пак решите да ловите риба), ще започнете с 76% и ако примерно попаднете на квадрат с 83%, ще се получи 76+83=159%, което означава че в края на деня хващате 1 рибка и за следващия риболов ви остават 59%. По този начин, ако сте екипирани с лодка и имате повечко интелект, можете да ловите на по-богатите на риба далечни квадрати и процентите ви винаги ще са >100% така с натрупване може да получите през няколко дена двоен улов
Рибката е хранителен продукт, който освен 2
хранителни точки ви носи и 2 точки
интелект.
Прилагам табличка със зависимостта между реда и % на възможен улов:
Овощна градинаЕто как изглежда овощната градина:
В овощната градина растат плодове. Те са конкурентите на зеленчуците отглеждани в зеленчуковите градини на играчите. И двете са хранителен продукт, който дава 1
хранителна точка и 1 точка
чар. Брането на плодове може да се прави всеки ден. В овощната градина си има винаги плодове.
Брането на плодове зависи от
силата и
интелекта на берача. Брането се осъществява като си изберете кръгче с определен цвят и да цъкнете на него. То ще ви даде определен % бране. Ако не ви харесва този %, и имате повечко
интелект, можете да се пробвате на друго кръгче. За всеки 2 точки
интелект, получавате правото да се пробвате на друго кръгче. Кръгчетата са както следва:
Пурпурно (0 до 4 сила) - Y=0 (без стълба)
Синьо (5 до 9 сила) - Y=1 (малка стълба)
Червено (10 до 14 сила) - Y=2 (малка стълба)
Зелено (15 до 19 сила) - Y=3 (голяма стълба)
Жълто (>19 сила) - Y=4 (голяма стълба)
В този ред, кръгчетата изискващи по-голяма
сила, дават и по-голям % бране. За бране на по-високите клони ще се нуждаете от
стълби. За % бране, важи както при рибките. На всеки 100% се дава 1 плод. При оптимално бране се берат по 2 плода на ден + още 1 през 4-5 дни.
Ще разясня и малко за координатите. X - показва подредбата на кръгчетата от даден вид, а Y - показва вида на кръгчетата. На картинката се вижда X=2; Y=3 - зелено кръгче, уцелено с максимален добив. Доста е трудно да се вредиш на жълто кръгче, особено като са само 5 броя. А и там рядко има по 250%
Добре е да имате повечко
интелект за брането. Както се вижда на картинката, са направени 26 опита докато се стигне до това кръгче. Т.е. обиколени са почти всички зелени кръгчета
Прилагам табличка за % събираемост: