Кмета е ключова фигура в града. Мандата му е 1 месец, след което трябва да се гласува отново. Най-важното за кмета е - да бъде активен играч. До голяма степен проспeритета на града зависи от комуникативността на кмета.
Ето какво са опциите на кмета:
1. Кмета може да ипраща масово съобщение към всички граждани, с което да ги информира за различните насоки на развитие които замисля. Също така, може да прави изявление което да се вижда при всяко посещение на общината. Добре е да не са много дълги тия съобщения, щото хората често се отегчават и не ги четат.
2. Може да задава различни изкупни цени на базови продукти, които кметството автоматично изкупува. Незнам на какъв принцип се избира кои да са тези стоки. Мисля че за всеки град са рандом и май неможе да се променят.
3. Има възможност да купува от името на градската хазана различни предмети от пазара. Това е основен инструмент за подпомагане на различни играчи, включително и на самия себе си
4. Реципрочно да горното, може да предлага на пазара всичко което е в инвентара на кметството. При това може да определя произволна цена. Например може да пусне царевица за 1000 пари
или меч за 1 пара
5. В състояние да наема селска милиция от одрипавяли, огладнели чубани с дълги сопи, дето да му пазят гъза от недоброжелатели
Мисля че 4 човека е маскимума. Като цяло няма голям смисъл, щото ко е кадърен, няма да го свалят.
6. Кмета има достъп до различни статистика в града. Може да вижда колко по колко души на различни нива има, общия брой на всички видове полета и ниви, бройките играчи с разни занаяти. Също така има пълен отчет на финансовите операции правени през кметството и за нагледност може да ги оповестява пред останалите граждани. Това разбира се е тъпо, щото винаги може да си спести нещо
7. Може би най-гадната му функция е, да събира данъци
- по негово усмотрение, може да обложи с данък всички играчи притежаващи полета и работилници
Това най-често дразни хората, щото няма се дават праи за глупости
8. Може да активира "грижа за животните" - скота по фермите да се храни автоматично. Глупава функция, която спестява на играчите отглеждащи животинки цъкането на бутончето "нахрани" ежедневно. Така и така трябва да се влиза секи ден, 2 цъкания в повече няма да натоварят играта.
9. Може да наема цивилни адмионистратори - хора на ниво 3, които са избрали професията на гардоуправлението. Това дава на кмета извесни допълнителни опциики, които не са ми много ясни, ма щом са сложени начи има кириика от тях. До колкото знам, по такъв начин се трупат някакви точки в кметството, които кмета може да използва за да осъди някои
10. Кмета може да дава така наречените "грантове" - поръчки от кметството. Това са парични или предметни (или и двете) помощи към различни играчи, за различни цели
11. Ако града е с гора, кмета може да контролира колко брадви ще се дават под наем.
12. Може би най-интересната му функция е управляването на градската кръчма. Един добър кмет трябва да потдържа тая кръчма заредена, така че играчите да не завяисят от други разни кръчмари
Тука има един пиниз, с директния линк за хранене, дето стои начело над сички кръчми. Той е на стойност на каквато е поставено първото меня в кметската кръчма, но когато се цъка на него, играча се храни без да намалява ивентара на кръчмата. Поне така са ми разказавали разни кметове
Под определена цена (8 пари мисля) тоя линк води до загуби в кметството. Обаче винаги ми е било интересно, дали ако кмета сложи една риба на първото меню за 10 пари примерно, дали играчите хранещи се през линка ще получават 2 точки интелект
13. Ако се опасява от превземане на кметството с цел ограбване, кмета може да прибира паричките на кметството в сеифа и по този начин да ги държи на сигурно място
14. И разбира се, по всяко време може да реши че не му се занимава с идиоти дето го тормозят за глупости и да се откаже да бъде кмет